Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor

Ställ din fråga här

Information om kontorsförändringar

Förändring av vår bankverksamhet i Bäckefors och Högsäter

Från och med 2:a juni 2018 kommer vi att stänga Dalslands Sparbanks kontor i Bäckefors och Högsäter. I takt med att kundernas behov och beteende ändras väljer banken att anpassa sig till detta. Vi kommer att koncentrera vår kontorsverksamhet till bankens kontor i Bengtsfors, Ed, Färgelanda och Mellerud.

- Vi ser en snabb förändring i vår omvärld, där fler och fler av våra kunder använder digitala kanaler för att göra sina vardagsärenden. Det har, även i Bäckefors och Högsäter, medfört att allt färre kunder besöker våra kontor. Det är bakgrunden till att vi tagit detta beslut, säger Magnus Olsson, Vd för Dalslands Sparbank.

Vad innebär detta för kunderna?
I samband med förändringen samlar vi vår personal och kompetens på våra andra kontor i Dalsland. Uttagsautomaterna kommer inte att påverkas av denna förändring, däremot stängs serviceboxarna vid båda kontoren. Kunderna behöver inte göra några förändringar i sitt bankengagemang utifrån denna förändring.

Alla kunder är varmt välkomna till något av våra fyra kontor i Dalsland för sina ärenden. Kontoren har öppet måndag, tisdag, onsdag samt fredag klockan 10.00 – 15.00 och torsdag klockan 10.00 – 18.00. Dalslands Sparbank finns även tillgängliga via internet-, mobil- och telefontjänster dygnet runt, året runt.

- Vi har förståelse för att förändringen kan innebära andra förutsättningar för en del av våra kunder. Vi kommer att göra vårt yttersta för att fortsätta ge den bästa servicen till våra kunder med utgångspunkt från våra kontor i Dalsland och genom våra digitala lösningar. Vi vill även att de som är oroliga eller behöver göra förändringar kommer in till oss så att vi kan hjälpa alla till den bästa lösningen, säger Magnus Olsson.

Stäng Skriv ut