Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor

Ställ din fråga här

Om du inte är nöjd

Två kvinnor samtalar


DalslandsSparbank har en strävan att alltid arbeta med att förbättra bankens produkter och tjänster. En mycket viktig del i det arbetet är att banken tar missnöjda kunders klagomål på största allvar.

Vem kontaktar du?

1.Enklast och snabbast att få rättelse om något du anser blivit fel är att vända dig till ditt kontor eller det kontor som du anser gjort fel.

2.Om du inte är nöjd med det svar du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du ska då skriva ett brev till klagomålsansvarig på Dalslands Sparbank.

3.Om du efter överprövning fortfarande inte anser dig kunna acceptera Dalslands Sparbanks beslut kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

4.Du kan även låta allmän domstol pröva ditt ärende.

Kontaktuppgifter vid klagomål

Dalslands Sparbank, Klagomålsansvarig

Box 33
464 21 Mellerud

Beskriv vad som blivit fel och vilket kontor du har kontaktat i första hand.

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174
101 23 Stockholm

Opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå

Box 242 23

104 51 Stockholm


Lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet.

Stäng Skriv ut