Måste jag svara på frågorna?

Ja, utifrån de regler som gäller för banker behöver vi ha god kunskap om våra kunder och deras bankaffärer. Ett sätt att hålla informationen uppdaterad är att regelbundet ställa frågor om detta. Som kund kan man välja att svara med en gång man loggar in i internetbanken/appen eller vid ett senare tillfälle. Efter tre inloggningar utan svar kan man dock inte göra sina ärenden innan man svarat.

Är min internetbank/app spärrad?

Nej, tjänsterna är inte spärrade, däremot behöver du svara på frågorna för att göra dina ärenden. Behöver du hjälp eller vägledning är du välkommen att kontakta oss. Du som har vår telefontjänst når oss dygnet runt alla veckans dagar på 0771-22 11 22. Saknar du idag den tjänsten kan du istället ringa 0771-60 65 08 som har öppet alla dagar kl. 7–23.

Läs mer på Därför ställer vi frågor till dig

All information du lämnar i svaren behandlar vi konfidentiellt och informationen omfattas självklart av banksekretessen.

Läs mer om lagen om penningtvätt och bankernas skyldigheter

Svenska Bankföreningen - därför måste banken ställa frågor